2008. szeptember 1., hétfő

ITT VAN AZ ŐSZ, ITT VAN ÚJRA

- Petőfi Sándor - Itt van az ősz, itt van ujra, S szép, mint mindig, énnekem. Tudja isten, hogy mi okból Szeretem? de szeretem. Kiülök a dombtetőre, Innen nézek szerteszét, S hallgatom a fák lehulló Levelének lágy neszét. Mosolyogva néz a földre A szelíd nap sugara, Mint elalvó gyermekére Néz a szerető anya. És valóban ősszel a föld Csak elalszik, nem hal meg; Szeméből is látszik, hogy csak Álmos ő, de nem beteg. Levetette szép ruháit, Csendesen levetkezett; Majd felöltözik, ha virrad Reggele, a kikelet. Aludjál hát, szép természet, Csak aludjál reggelig, S álmodj olyakat, amikben Legnagyobb kedved telik. (Erdőd, 1848. november 17–30.) (Annak idején, az általános iskolában az utolsó 3 szakasz nem szerepelt a tankönyvben. Hát én sem szerepeltetem. Akit érdekel - mert szépnek bizony szép! - olvassa el az interneten. Nekem is újdonság volt végigolvasni a teljes verset.)

2 megjegyzés:

Névtelen írta...

"Isten igeretei olyanok, mint a csillagok: minel sotetebb az ejszaka, annal fenyesebbek."
David Nicholas
"Sa fii de folos in lume, este singura cale sprefericire"
Hans Cristian Anderson.

Nev: ugyanaz, mint az agusztusi.

Névtelen írta...

Való igaz, amit írtál.
Alulírott :) ugyanaz, aki volt augusztusban és azelőtt is. Vagyis én.